STAROVĚK (1993 - 1995)
To, čemu dnes říkáme starověk, pro nás bylo obdobím nasávání zkušeností ze všech disciplín našeho oboru od vývoje, výroby, distribuce, exportu a importu, velkoobchodního prodeje až po vedení prodejen. Kromě příjemných zážitků a úspěchů, přineslo toto období i řadu nových starostí hlavně v oblasti zaměstnávání a vedení pracovníků a také v oblasti financování rychle se rozvíjející firmy. Vzhledem k tomu, že podfinancováním trpěli všichni partneři na trhu od výrobců po prodejce, bylo to po této stránce období obtížné. Výše pohledávek u jednotlivých obchodníků byla sebevražedná a výše závazků u dodavatelů jakbysmet, ale díky veliké poptávce po zboží se ve vrcholu sezony vždycky nějak podařilo všechny dluhy vyrovnat, přežít a fungovat dál.
Starověk u nás začal rokem 1993, kdy se u nás objevilo slovo „outdoor“, obsahující v sobě vše, k čemu jsme měli tak blízko. Přesně vystihovalo všechny naše zájmy. To samé se týkalo našich zákazníků, prodejců, dodavatelů, kolegů, konkurentů a dalších souputníků, tvořících dodnes jedinečnou komunitu.
V témže roce došlo k rozdělení Československa. Z kolegů na Slovensku se rázem stali exportní partneři a v Čechách tehdy začaly být konečně patrné první prodejny specializované na horolezectví a vybavení do přírody a velkou rychlostí se jejich počet zvyšoval.
WARMPEACE měl svoji zakázkovou prodejničku vedle pražské dílny již od samého počátku a roku 1992 se pak „usadil“ v Praze 6 v ulici Charlese de Gaulla, kde se šilo a také prodávalo až do roku 98. Prodejna v „dególovce“ už nenabízela jen vlastní výrobky, ale všechno, co bylo pro outdoorovou prodejnu typické a co bylo v Čechách i venku dostupné. Některé importované zboží se pak na dlouho stalo vedle výroby součástí naší velkoobchodní nabídky (polský ALPINUS, americké ponožky FOX RIVER, čepice SCHUESSLER, filtry na vodu PUR, švédská TRANGIA…).
Do první poloviny devadesátých let měla firma WARMPEACE ve dvou šicích provozech přes 80 pracovníků a prodávala své výrobky jak doma, tak i trochu v zahraničí. Zejména zmíněný export a nároky, tipy a požadavky západního trhu u nás posouvaly kvalitu a výběr výrobků i způsob práce rychle dopředu. Adoptovali jsme zahraniční systém dvou sezon a proces dlouhodobé přípravy na ně.
Nebylo oděvní výrobní disciplíny, kterou bychom během naší historie nevyzkoušeli. Vedle tradičních péřových technologií jsme se naučili zpracovávat fleece, úplety a pleteniny, membránové materiály včetně slavného Gore-texu a Windstopperu, neopreny, polyesterová rouna apod., osvojili jsme si strojové počítačové vyšívání a dokonce i práci s kožešinou a to všechno v jediném univerzálním provozu a zpravidla metodou „pokus omyl“ a výhradně svépomocí. S přístupem naivně amatérským (z dnešního pohledu), jehož následky byly vyvažovány zápalem pro věc a schovívavostí nenasyceného trhu. Je třeba poznamenat, že právě nulová představa o tom, do čeho se vlastně pouštíme, se zasloužila o to, že firma Warmpeace vznikla a vyrostla. Zkušenosti a vědomosti se dostavily až později.